zondag 30 november 2014, 09:00 & 11:30 uur

Zondagsdiensten met viering Heilig Avondmaal - spreker: Otto de Bruijne

Otto de Bruijne spreekt in beide diensten over het thema 'Kom tot Mij!'. Tevens wordt in beide diensten het Heilig Avondmaal gevierd.

Otto de Bruijne, presentator, spreker, kunstenaar, geboren in Drachten op 27 juni 1949, gehuwd met Renée Reuijl. Uit dit huwelijk zijn vijf kinderen geboren.

Otto stond voor de klas als godsdienstleraar en werkte aan het einde van de jaren zeventig voor de hulporganisatie Tear. In deze tijd was hij ook redacteur van het tijdschrift Reveil en voorzitter van het Evangelisch Maatschappelijk Beraad. In 1984 verhuisde hij met zijn gezin naar Kenia. Vanuit de hoofdstad Nairobi werkte hij voor de Afrikaanse Evangelische Alliantie. Later zou hij de Afrikaanse kerken vertegenwoordigen in Europa. In de periode van 1994 tot 2003 maakte hij diverse programma's voor de Evangelische Omroep, zoals Otto in Afrika, Otto op zoek en Omega. Daarnaast maakt hij theater en heeft hij verschillende boeken geschreven. In de afgelopen jaren heeft hij verschillende boekjes geschreven onder de naam 'Ottografiën'.Samen met de Amsterdamse theoloog Karin Timmerman en de protestantse voorganger Peter Pit deed De Bruijne onderzoek naar de kerkverlating van evangelische christenen. In april 2009 verscheen het boek Ooit evangelisch.