zondag 31 mei 2015, 09:00 & 11:30 uur

Zondagsdiensten - Arnold van Heusden m.m.v. Eunice Njeri

Arnold van Heusden spreekt in beide diensten over het thema 'Vier je vrijheid!'. De uit Kenya afkomstige zangeres Eunice Njeri zal haar medewerking verlenen aan deze dienst.

Bijbel: Handelingen 8:1-3
Tekst: En er ontstond te dien dage een zware vervolging tegen de gemeente te Jeruzalem (vers1)

Bijzonderheden: zondag 31 mei is de eerste zondag na Pinksteren, welke door o.a. Open Doors is uitgeroepen als “De zondag voor de Vervolgde Kerk”

De Keniase Gospelzangeres Eunice Njeri is geboren in Nairobi. Zij bracht in de afgelopen jaren al eerder een bezoek aan Nederland en verleende haar medewerking aan de zondagsdiensten in De Meerkerk.

Van Heusden preekt vrijwel elke zondag, steeds in andere kerken en is een graag geziene spreker in De Meerkerk.

Twintig jaar lang was Van Heusden als directeur het gezicht van de Evangelische Alliantie. Zijn intentie is steeds mensen bij elkaar te brengen zodat ze talenten, ideeën en praktijkervaringen kunnen uitwisselen. Vanuit die gedachte houdt hij zich sinds zijn pensionering bezig met de vorming van de Multi-Culturele kerk in Nederland.

Van Heusden is zich altijd bewust geweest van de risico's van het leven als 'beroepschristen'. Daarom heeft hij vanaf het begin bewust tijd gemaakt voor vrijwilligerswerk naast zijn betaalde baan. Zo werkte hij veel onder studenten, was hij actief in de plaatselijke politiek en begeleidde hij asielzoekers. "Werk waarvan ik kan zeggen: dat doe ik uit liefde voor de zaak. Ik doe het omdat ik van Jezus houd en van de kerk."

Met zijn nieuwe stichting 'Connecting Churches' wil hij doen wat hij zo graag doet: onder mensen zijn en samen 'plannetjes' maken. In het bijzonder wil hij zich daarbij richten op het contact tussen migranten- en traditionele kerken.