zondag 19 april 2015, 09:00 & 11:30 uur

Zondagsdiensten - Elizabeth Musser: Vier je Bewaarder!

Elizabeth Musser groeide op in Atlanta in de Verenigde Staten. Op jonge leeftijd ontdekte ze dat ze zich goed op papier kon uitdrukken. Al snel wist ze dat ze graag schrijfster wilde worden.

Tijdens haar studie Engelse en Franse literatuur bracht ze enkele maanden in Frankrijk door. Die periode veranderde haar leven: ze kreeg het verlangen haar geloof met anderen te delen door te schrijven. Na haar studie, als zendelinge in Frankrijk, ontmoette ze Paul waar ze terug in de Verenigde Staten mee trouwde.

Voor een derde maal ging Elizabeth, nu met haar man, naar Frankrijk. Ze gingen om te helpen een kerk op te zetten en zijn gebleven: al ruim twintig jaar is ze betrokken bij het opbouwen van nieuwe kerken.

Haar droom is uitgekomen: ze is schrijfster geworden. Met het schrijven van romans, maar ook zendingsnieuwsbrieven, laat ze zien wat God doet in de levens van mensen. In haar laatste roman ‘Aan de andere kant van de bergen’ vertelt Elizabeth het verhaal van een vluchtelingengezin uit Iran en hoe zij geholpen worden door christelijke hulpverleners. Een onderwerp waar Elizabeth, als pastoraal begeleider van zendingswerkers, regelmatig mee in aanraking komt. De roman is verkrijgbaar in de boekenhoek.

Over haar eigen leven zegt ze: "Het leven in een andere cultuur heeft me nederig gemaakt en ik denk dat het Gods manier is om in mensen te kunnen werken. Ik heb ontdekt dat God veel meer in ons leven kan doen dan wij zelf voor mogelijk houden."

Kom op zondag 19 april, laat je verrassen door wat deze veelzijdige schrijfster te vertellen heeft en nodig iemand uit! Mooi om in dit jubileumjaar te horen van iemand die als gemeentestichter veel gemeen heeft met onze Meerkerkgeschiedenis.

Kom, laat je verrassen door wat deze veelzijdige schrijfster te vertellen heeft en neem je gasten mee!