zondag 4 augustus 2019, 10:00 uur

Zondagsdienst - Andries Bakker

Deze zondag en aanstaande zondagen tot en met 18 augustus één zondagsdienst, aanvang 10:00 uur

Deze dag zijn de jongeren van X-pact (12-17 jaar) welkom in de grote zaal.

Andries Bakker is voorganger van de Open Hof kerk in Hillegom. Bij veel Meerkerkers is hij bekend als de man die in De Meerkerk jarenlang verantwoordelijk was voor zowel de rouw-als de trouwdiensten. Andries groeide op in Amsterdam, verliet al op zijn zestiende de schoolbanken, werd drogist, werkte in de automatisering en kwam na zijn huwelijk met Lenie tot de ontdekking dat trouwen in de kerk ook consequenties heeft. Andries werd diaken, werkte als vrijwilliger bij de opvang van daklozen en verslaafden waar zijn verlangen om God te gaan dienen groeide. Hij besloot theologie te gaan studeren, studeerde af en werkte tien jaar lang voor De Meerkerk waar hij zich intensief bezig hield met het diaconaat, het pastoraat en het huiskringenwerk. In 2010 maakte Andries in vijf weken tijd een wandeling van 800 kilometer die eindigde in Santiago de Compostela. Een periode van bezinning die resulteerde in zijn benoeming in Hillegom in 2011.