print deze pagina

zondag 2 juni 2019, 09:00 & 11:00 uur

Zondagsdiensten - Dirk Jongkind: Leren op zondag

Dirk Jongkind spreekt in beide diensten.

Naast de diensten voor volwassenen zijn er ook gelijktijdig:
X-pact jongerendiensten voor jongeren van 11-17 jaar
Meerkids kinderdiensten voor kinderen van 4-11 jaar in drie leeftijdsgroepen
Meerkids baby- en peuteroppas voor kinderen van 0 tot 4 jaar

Dirk is geboren en getogen Nederlander. Voor hij in de academische wereld terecht kwam, was hij met zijn vrouw in Nederland werkzaam in de tropische bloementeelt (Heliconia). Hij volgde zijn hart om zich meer te verdiepen in de geschiedenis en tekst van de Bijbel. Daarvoor bestudeerde hij het Oude Testament aan het Tyndale Theologisch Seminarium in Badhoevedorp en verhuisde naar het Verenigd Koninkrijk voor een studie over het Nieuwe Testament aan de Universiteit van Cambridge.

De vraag hoe het Nieuwe Testament tot stand is gekomen en waarom heeft Dirk tot zijn levenswerk gemaakt. Hij houdt van het bestuderen van oude inscripties, papyrus, archeologische vondsten en manuscripten, zoals de Codex Sinaiticus, het oudste, complete manuscript van de Griekse Bijbel. Dirk spreekt voor zowel grote groepen op conferenties en universiteiten als in kleine kerken en Britse dorp-pubs. In De Meerkerk zal hij in zijn moedertaal spreken.

Dr. Dirk Jongkind woont in het Verenigd Koninkrijk, is Research Fellow in de Tekst en Taal van het Nieuwe Testament bij Tyndale House in Cambridge en een Fellow van St. Edmund’s College van de Universiteit van Cambridge. Hij is getrouwd met Marion en vader van zes kinderen.