zondag 1 oktober 2017, 09:00 & 11:00 uur

Zondagsdiensten - Wigle Tamboer: Onderscheiden waarop het aankomt

Wigle Tamboer spreekt in beide diensten over het thema  'Onderscheiden waarop het aankomt'.

Wigle Tamboer is de predikant van De Meerkerk. Voor wie hem niet kent een korte introductie: geboren in Nieuw-Vennep op 12 september 1955 en gehuwd met Judith. Zij hebben een zoon, schoondochter en twee dochters.

Wigle bereidde zich voor op een carrière in de elektronica, maar werd gegrepen door het evangelie van Jezus Christus en wist zich geroepen theologie te gaan studeren.

Opgegroeid in een warm kerkelijk gezin kwam hij in de jaren zeventig tot een radicale bekering tot Christus. Na actief betrokken te zijn bij verschillende christelijke organisaties kwam er een herontdekking van het belang van de plaatselijke kerk. "Ik ben de Bijbel gaan bestuderen en ontdekte het belang en de centrale plaats van de plaatselijke gemeente. Dat was een tweede bekering." Zijn eerste opleiding volgde Wigle aan het Bijbelinstituut in België, toen nog gevestigd in Brussel. Hij studeerde voorts in Israël en in Amerika aan het Fuller Theological Seminary en het Southwestern Baptist Theological Seminary en kwam met zijn vrouw Judith in 1983 terug naar Nederland om een gemeente te stichten: De Meerkerk in Hoofddorp. De gemeente had haar eerste begin bij hen in de huiskamer.