Aanmelden Alpha

maandag 3 april 2017

Alpha Cursus april 2017

Een eerste of hernieuwde kennismaking met het Evangelie.
De Alpha Cursus is bedoeld voor mensen die meer willen weten over het christelijke geloof, die pas christen zijn geworden of die hun geloof nog eens vanaf het begin willen doordenken. Soms zien we dat een Meerkerker samen met een vriend of vriendin naar de cursus komt en deze als introducé meeneemt; ook dat is mogelijk.

In de Alpha Cursus worden met elkaar belangrijke levensvragen besproken, zoals 'Wie is Jezus?', 'Waarom zou ik de Bijbel lezen?', 'Hoe leidt God ons?' en 'Bidden: waarom en hoe?'.

Elke avond wordt begonnen met een gezamenlijke maaltijd. Op die manier leer je elkaar snel en op informele wijze kennen. Na de maaltijd wordt een thema uit de Bijbel besproken. In kleine groepen is er daarna gelegenheid om door te praten over allerlei vragen die dat thema oproept. De cursus bestaat uit 9 avonden plus een speciale slotavond. Halverwege de cursus is er een Alpha-weekend.

Cursusleiding:

Meerkerk Alpha team

Doelgroep:

* Wie nieuwsgierig is naar de basis van het christelijk geloof
* Wie behoefte heeft aan een “opfris cursus” over de basis van het christelijk geloof

Data & tijden:(*)

9 maandagavonden en één slotavond 18:45 uur inloop / 19:00 diner.
Aanvang: maandag 3 april 2017. Klik hier om de data te zien.

Het Alpha weekend is op  12, 13 en 14 mei.

Voor het Alpha weekend wordt een bijdrage in de kosten gevraagd.

Aanmelden:

Via de website. Vermeld in de ruimte voor opmerkingen eventuele beperkingen met betrekking tot dieet of mobiliteit (zoals traplopen enz.). Indien de specifieke wens bestaat om bij één of meer andere cursusdeelnemers ingedeeld te worden, dat graag even melden in de ruimte voor opmerkingen.

(*) bij onvoldoende aanmeldingen kan de cursus komen te vervallen en worden de deelnemers tijdig op de hoogte gebracht en geattendeerd op de eerstvolgende cursus gelegenheid.