maandag 17 oktober 2016

Marriage Course najaar 2016

Hoe ontwikkel je een huwelijk dat een leven lang meegaat?

De Marriage Course is een cursus van zeven avonden, ontwikkeld om ieder echtpaar (jong en oud) te helpen hun relatie te versterken.

Er is plaats voor 20 echtparen.

De cursus biedt een geweldige mogelijkheid om samen - op een leuke manier - meer tijd te besteden aan je relatie. De cursus gaat over onderwerpen die door alle drukte gemakkelijk aan de aandacht kunnen ontsnappen.

De Marriage Course is heel praktisch van aard en geeft je handvatten om je te helpen je huwelijk te versterken. Tijdens de cursus eet je iedere week samen met je partner, luister je naar een inleiding en is er daarna veel tijd om de onderwerpen samen aan de hand van een werkboek door te nemen. Er vinden geen groepsdiscussies plaats en er wordt je niet gevraagd iets over je relatie aan anderen te vertellen. De hele cursus is er op gericht om echtparen in een vertrouwelijke en gezellige setting samen te laten praten. De privacy van elk echtpaar wordt altijd gerespecteerd.

Onderwerpen die aan bod komen zijn: het herkennen van elkaars behoeften, leren effectief te communiceren, conflicten oplossen, genezing van pijn uit het verleden, weten hoe je de ander laat voelen zich geliefd te weten, hoe om te gaan met ouders en schoonouders, goede seks, tijd maken voor elkaar en samen plezier hebben.

Simon en Marjan van der Vleuten: "Door de Marriage Course zijn voor ons onderwerpen bespreek­baar geworden die anders misschien minder aan bod zouden komen. Het zet de puntjes op de i van je huwelijk, en als iets even niet lekker loopt, wordt dit in de Marriage Course be­spreekbaar gemaakt. De Marriage Course laat ook zien waarom dingen werken zoals ze werken.

Wij hebben de cursus als positief ervaren. De onderwerpen werden goed geïntroduceerd en daarna volgde discussie met zijn tweeën: hoe zit dat eigenlijk bij ons? Tijdens de discussies kwamen we erachter dat we toch niet over alle dingen hetzelfde dachten.

Het volgen van de cursus heeft zeker positief gewerkt zodat we meer tijd voor elkaar namen tijdens en na de cursus. Dit is ech­ter een punt waar we aan moeten blijven werken want dit zakt af en toe ook wel weer een beetje weg.

De Marriage Course is zeker de moeite waard om te gaan volgen en het helpt voor wederzijds begrip en het communiceren in het huwelijk te verbeteren. Wij volgden de cursus met plezier en we keken er elke keer weer naar uit als het maandag was. Dit kwam door de mooie onderwerpen, maar ook door het lekkere eten. Wij vinden de Marriage Course een aanrader!"

Doelgroep:

Ieder echtpaar dat wil samenwerken en investeren in hun relatie.

Data & tijden:

7 avonden 18.45 uur inloop / 19.00 diner
Aanvang 17 oktober 2016. Klik hier om de data te zien.

Kosten:

€ 125,00 per stel inclusief diners en cursusmateriaal.

Aanmelden:

Aanmelden kan door één persoon, die voor beide deelnemers boekt. Vermeld in de ruimte voor opmerkingen eventuele beperkingen met betrekking tot dieet of mobiliteit (zoals traplopen enz.).