Aanmelden Beta

maandag 24 september 2018

Beta Cursus september 2018

Wij geloven dat persoonlijk geloof in Jezus onlosmakelijk verbonden is aan het gezamenlijk deel uitmaken van de gemeente. Daarom bieden we de Beta Cursus aan die in het verlengde ligt van de Alpha Cursus. Waar in de Alpha cursus wordt nagedacht over persoonlijk geloof in Jezus en de basis van het christelijk geloof, denken we in de Beta Cursus interactief met elkaar na over de gemeente en wat het betekent om daar samen deel van uit te maken.

De cursus beslaat vier avonden van 19:00 tot 21:45 uur. Elke avond wordt begonnen met een gezamenlijke maaltijd om 19:00 uur. Na deze vier avonden is er de mogelijkheid om op twee avonden een “proefhuiskring” te vormen en te ervaren hoe dat is. Hier hoor je tijdens de cursus meer over. De cursus is bedoeld voor iedereen die nadenkt om een volgende stap te zetten in zijn of haar geloof (zoals bijvoorbeeld dopen, lidmaatschap, bediening, huiskring). Belangrijke thema’s komen aan bod zoals: wat is een Bijbelse gemeente, wat is de geschiedenis en het bestaansrecht van De Meerkerk, waar staat zij voor, wat is haar roeping in deze tijd en wat betekent het om deel te worden van de gemeente.

Als je nieuw bent in de gemeente en je wilt vrijblijvend ontdekken of dit jouw “thuisgemeente” wordt dan is deze cursus daar ook zeer geschikt voor.

Cursusleiding:

Wigle Tamboer

Doelgroep:

Data & tijden:(*)

4 maandagavonden: 18.45 uur inloop. Optioneel 3 maandagavonden Beta Kring. Klik hier om de data te zien.

Geen

Aanmelden:

Via de website. Vermeld in de ruimte voor opmerkingen eventuele beperkingen met betrekking tot dieet of mobiliteit (zoals traplopen enz.).

(*) bij onvoldoende aanmeldingen kan de cursus komen te vervallen en worden de deelnemers tijdig op de hoogte gebracht en geattendeerd op de eerstvolgende cursus gelegenheid.